Feminismos
Charlas, música e emprendemento enchen Santiago de feminismo

O primeiro encontro da Escola Periféricas leva vinte proxectos feitos por mulleres á libraría Lila de Lilith.

Organizado por Periféricas, a Escola de Feminismos Alternativos.
Organizado por Periféricas, a Escola de Feminismos Alternativos.
18 nov 2017 13:45

Este venres e sábado, 17 e 18 de novembro, ten lugar en Santiago de Compostela o I Encontro Feminista de Periféricas. Nel participan vinte investigadoras, profesoras, artistas e emprendedoras procedentes de Galicia e do conxunto do Estado. O programa combina charlas, obradoiros, networking e actuacións musicais. Todas as actividades teñen en común o seu compromiso co feminismo e os dereitos das mulleres.

O encontro tivo lugar na libraría Lila de Lilith e comezou o venres 17 cunha mesa redonda sobre musulmás que rachan estereotipos tanto nos medios de comunicación como na literatura, e rematou cunha investigación sobre o papel das mulleres kurdas no conflito sirio. Pola tarde tiveron lugar as charlas centradas no amor romántico e as mulleres escritoras.

O evento concíbese como un espazo participativo, combinando as charlas con obradoiros relacionados abertos a todo o público asistente. Traballouse con noticias de prensa, dinámicas de grupo, vídeos e exercicios de autoanálise.

A xornada do venres pechou cunha velada de arte feita por mulleres, coa participación das poetisas Arancha Nogueira e Lara Dopazo Ruibal, recentemente galardoada co premio de poesía Fiz Vergara Vilariño. As tres nebrosas pecharon a xornada, cunha performance con final pandereiteiro.

No día sábado celebraron unha sesión de networking na que presentaron os seus proxectos dez emprendedoras. Entre eles, a empresa de servizos culturais con enfoque de xénero Casa Morada, o proxecto Músicas galegas ilustradas e a Regueifesta, que pon en valor a participación das mozas nun xénero tradicionalmente dominado por homes.

O encontro foi organizado por Periféricas, escola de feminismos alternativos nada en Baio (A Coruña) no ano 2016 e dirixida por Carmen V. Valiña, doutora en historia contemporánea e profesora e investigadora en temas de xénero.

Relacionadas

Feminismos
Lecciones de sur a norte para el día Panafricano de la Mujer

Entre los relatos trágicos y las fotografías anónimas, hoy es un buen día para descolonizar las mentes nacidas y criadas en blanquitud y mirar, más y mejor, a las hermanas africanas.

Violencia machista
Organizaciones feministas tratan de impedir el ingreso en prisión de María Salmerón

Un juzgado de Sevilla ha dado un plazo para que ingrese en la cárcel María Salmerón, víctima de violencia de género condenada a nueve meses de privación de libertad por respetar la decisión de su hija de no ver al padre. El Fórum de Política Feminista pide la “intervención inmediata” del Gobierno para evitarlo.

En el margen
“Somos creadoras de estrategias para la supervivencia de todo nuestro entorno”

La escritora Remei Sipi aborda desde el ensayo las realidades de las mujeres africanas, y recupera en sus cuentos las historias de Guinea Ecuatorial. Editora, investigadora y militante, es una referencia para las nuevas generaciones afrodescendientes. 

0 Comentarios

Destacadas

Industria armamentística
Disparando dólares: cuando la paz no sale a cuenta

Andrew Feinstein trabajó para el primer gobierno democrático de Sudáfrica. Cuando descubrió la corrupción que se escondía en el negocio de compraventa de armas, tuvo que abandonar el país. Autor de 'The Shadow World', donde entrevista a varias traficantes de armas, este ex político se ha dedicado a seguir el rastro de los señores de la guerra y los estados que les cobijan.

Corrupción
Juan Carlos I sigue la tradición familiar y anuncia que se va de España

El monarca emérito comunica a su sucesor que abandona el país para facilitar a Felipe VI el ejercicio de sus funciones.

Laboral
Horas extra: nunca trabajamos más de más
Según los datos del segundo trimestre de la Encuesta de Población Activa de 2020, se han trabajado en España 7,2 millones de horas extraordinarias por semana, máximo de la serie histórica del registro. El 59%, 3,8 millones a la semana o 15,2 al mes, son horas extra no remuneradas.
Violencia machista
Confinamiento y violencia de género en La Rioja
Seguimiento integral de 446 casos de violencia de género, servicios de apoyo presencial cerrados y las llamadas para pedir ayuda aumentaron al triple.
Educación pública
Acordes y desacuerdos en los conservatorios de Andalucía
La decisión de la Junta de Andalucía de no contabilizar el tiempo de servicios prestados por muchos de los docentes de los conservatorios superiores dejará fuera este curso a profesorado cualificado y experimentado.
Plano Maestro
De Jujuy a Chengdu. Otro ladrillo en el muro

Un resumen visual de la actualidad mundial. Todo imagen, sin comentarios.