We can't find the internet
Attempting to reconnect
Something went wrong!
Hang in there while we get back on track
Elecciones
Galicia ya tiene fecha para las primeras elecciones sin Feijóo en 14 años: el 18 de febrero
Galicia ya tiene fecha para sus elecciones: el 18 de febrero. Serán las primeras en 14 años sin el ahora líder del Partido Popular, Alberto Núñez Feijóo, a la cabeza de los conservadores. Así lo ha anunciado el actual presidente de la Xunta de Galicia, Alfonso Rueda, colocado a dedo por su antecesor, tras la reunión extraordinaria de su equipo de gobierno. Han sido semanas de idas y venidas y sobre todo de precampaña velada, especialmente por parte del actual presidente. Rueda no solo ha estado contratando ya los servicios para actos de campaña, sino que ha puesto a trabajar a su equipo para tratar de ampliar el conocimiento de su figura por parte de los gallegos y gallegas llamadas a las urnas en febrero.
Medios de comunicación
Medios de comunicación La Xunta de Feijóo pagó siete millones por el programa de televisión por el que se pasean sus altos cargos
Sus métodos han sido cuestionables y ampliamente criticados por la oposición del BNG y el PSdeG-PSOE y por los movimientos sociales. Los medios amigos del Partido Popular y hegemónicos en Galicia, es decir, casi todos, llevan semanas aumentando su esfuerzo trabajando en la creación de un marco de avance y resaltando los supuesto logros alcanzados. Dando fuerza también a los anuncios electorales asociados a la reciente aprobación de los Presupuestos de 2024. Harina de otro costal está siendo la campaña de propaganda de la CRTVG, la radio y televisión públicas gallegas, cuya dirección ha sido imputada recientemente por presunto acoso laboral y cuyas trabajadoras llevan 281 semanas en huelga, denunciando una persistente manipulación informativa desde que en 2009 el dedo de Feijóo también decidió la nueva orientación del ente público.
Desde entonces, la Televisión de Galicia ha decidido no solo copar los informativos con la figura desde el, hasta hace poco, desconocido presidente, sino que también lo pasean por buena parte de los programas de entretenimiento de la cadena más vista en territorio gallego. La filosofía del quien paga, manda. Como reveló en exclusiva este diario, en tan solo dos años, la Xunta inyectó siete millones de euros a la productora que realiza uno de los programas más vistos de la TVG: el Land Rober. A cambio, los altos cargos de la Xunta, ya desde la era Feijóo, han tenido un trato mediático y una cuota de pantalla solo comparable a otras estrellas de la televisión.
La “intranquilidad” del Partido Popular y una última bala para Feijóo
Existe preocupación en el seno del Partido Popular ante las próximas elecciones en las que Alfonso Rueda se presenta como candidato a la Xunta. Esta inquietud ha sido reconocida por el vicepresidente de la Xunta y presidente provincial del PP de A Coruña, Diego Calvo, en una entrevista en la cadena Ser el pasado fin de semana. Aunque Calvo asegura que los conservadores se sienten fuertes para afrontar las elecciones autonómicas en cualquier momento, también señala que el escenario actual difiere del que se vivió con el ahora líder de la derecha española.
Galicia
Política Feijóo se enfrenta a un todo o nada en las elecciones gallegas tras el fiasco de las dos investiduras
Los miembros del Partido Popular en Galicia están listos para una convocatoria electoral en cualquier momento, reconoció obviando que son ellos quienes deciden la fecha. En esa entrevista con Radio Galicia, Calvo afirmó que el partido tiene todos los mecanismos activados, pero reconoce cierta “inquietud” dentro de la formación debido a que es la primera vez que Alfonso Rueda se presenta como candidato a la presidencia: “Nervios no creo que sea la palabra. Lógicamente, cuando hay unas elecciones, todos los partidos tenemos una cierta intranquilidad; no te puedes fiar”.
La intranquilidad excede la frontera gallega. Feijóo se juega mucho también. Perder su feudo durante más de una década podría hacer tambalear los cimientos de su estrategia de oposición al Gobierno del Estado. Sin duda, sería difícil de justificar con un relato coherente tras el funambulismo discursivo del no soy presidente porque no quiero. Él mismo lo dijo antes que el vicepresidente Calvo: “Si no sacamos la quinta mayoría absoluta consecutiva en Galicia, yo no habré cumplido mis expectativas”. La frase fue una respuesta a la pregunta de un periodista en el diario El Mundo: “¿En las elecciones gallegas, el PP se la juega?”. Y añadía Núñez Feijóo: “Es una obligación política conseguirlo. Y fíjese si me estoy arriesgando, porque no soy el candidato”. Otra vez, las expectativas.
La izquierda apela al cambio del ciclo que podría ser tripartito
A pesar de que la izquierda gallega se muestra esperanzada con la omnipresente idea del “cambio de ciclo”, las pocas encuestas que se han publicado hasta el momento no les dan la razón. El Bloque Nacionalista Galego lidera la actual oposición y la aspiración a ganar las elecciones con un gobierno de coalición progresista. Su candidata, Ana Pontón, lleva años trabajando como diputada en el Parlamento de Galicia y su aceptación y conocimiento entre las bases nacionalistas y su electorado es mayor que las candidatas que le siguen detrás en los otros partidos de izquierda. Es la favorita de todas las encuestas para un potencial gobierno, en teoría tripartito, que sería el primero de la historia de Galicia.
Elecciones
Ana Pontón, líder del BNG “El Estado no asume la realidad plurinacional a pesar de haber sido fundamental en la democracia”
Por su parte, el candidato del PSdeG-PSOE, Xosé Ramón Gómez Besteiro, tiene una tarea más compleja por delante. Aunque resurgió de las cenizas tras enfrentar imputaciones judiciales que resultaron en su dimisión como secretario general del PSdeG en 2016, este año, con el archivo de la última de las causas en su contra, Besteiro ha regresado a primera línea además como persona de confianza del presidente del Gobierno español, Pedro Sánchez. En apenas meses, Sánchez lo ha hecho delegado del Gobierno en Galicia, diputado en el Congreso con muchos minutos de foco mediático y ha desbancado a Gonzalo Caballero, sobrino del alcalde de Vigo, del rol de candidato a la presidencia de la Xunta. Desde la irrupción del 15M, las mareas y sus efectos sobre la política gallega, el PSOE en Galicia no ha vuelto a ser segunda fuerza y según todas las encuestas publicadas desde entonces, tampoco lo será en esta.
Lo que todavía resulta difícil de estimar es la repercusión que tendrá Sumar Galicia, la rama gallega del partido de Yolanda Díaz, en estas elecciones. Sin candidata a la vista a unas semanas de las elecciones y con la negativa de Martiño Noriega, exalcalde de Santiago de Compostela, a encabezarla, el equipo de confianza de Díaz en Galicia se asfixia con la cuenta atrás hasta los comicios. Noriega no solo se negó a ser candidato por Sumar, sino que frustró las expectativas de Díaz de aglutinar en su lista al soberanismo gallego al margen del Bloque, representado por Anova, la escisión del nacionalismo encabezada en 2012 por el histórico político Xosé Manuel Beiras.
El populismo de derechas del alcalde de Ourense entra en juego
Por último, también es difícil medir el impacto que tendrá la nueva candidatura del partido populista de derechas del alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, Democracia Ourensana, que sí ha anunciado hasta el nombre que va a abrir su lista para las elecciones autonómicas de 2024 en Galicia. Se presentará solo en la provincia de Ourense. A través de Twitter, Jácome anunció que el elegido será Armando Ojea, su actual teniente de alcalde. Esta candidatura tiene más papeletas para desbarajustar los planes del Partido Popular y si logra los “más de dos escaños” a los que aspira, podría ser la llave de Gobierno para que los herederos de Feijóo en Galicia logren su por ahora compleja quinta investidura consecutiva.
Elecciones
Galiza xa ten data para as primeiras eleccións sen Feijóo en 14 anos: o 18 de febreiro
Galiza xa ten data para as súas eleccións: o 18 de febreiro. Serán as primeiras en 14 anos sen o agora líder do Partido Popular, Alberto Núñez Feijóo, á cabeza dos conservadores. Así o anunciou o actual presidente da Xunta de Galiza, Alfonso Rueda, colocado a dedo polo seu antecesor, tras a reunión extraordinaria do seu equipo de goberno. Foron semanas de idas e vindas e sobre todo de precampaña velada, especialmente por parte do actual presidente. Rueda non só estivo contratando xa os servizos para actos de campaña, senón que puxo a traballar ao seu equipo para tratar de ampliar o coñecemento da súa figura por parte dos galegos e galegas chamadas ás urnas en febreiro.
CRTVG - Corporación Radio y Televisión de Galicia
CRTVG A Xunta de Feijóo pagou sete millóns en dous anos polo Land Rober, que hoxe entrevista a Alfonso Rueda
Os seus métodos foron cuestionables e amplamente criticados pola oposición do BNG e o PSdeG-PSOE e polos movementos sociais. Os medios amigos do Partido Popular e hexemónicos en Galiza, é dicir, case todos, levan semanas aumentando o seu esforzo traballando na creación dun marco de avance e resaltando os suposto logros alcanzados. Dando forza tamén aos anuncios electorais asociados á recente aprobación dos Orzamentos de 2024. Noutra liga está a xogar a campaña de propaganda da CRTVG, a radio e televisión públicas galegas, cuxa dirección foi imputada recentemente por presunto acoso laboral e cuxas traballadoras levan 281 semanas en folga, denunciando unha persistente manipulación informativa desde que en 2009 o dedo de Feijóo tamén decidiu a nova orientación do ente público.
Desde entón, a Televisión de Galiza decidiu non só copar os informativos coa figura desde o, ata hai pouco, descoñecido presidente, senón que tamén o pasean por boa parte dos programas de entretemento da cadea máis vista en territorio galego. A filosofía do quen paga, manda. Como revelou en exclusiva este diario, en tan só dous anos, a Xunta inxectou sete millóns de euros á produtora que realiza un dos programas máis vistos da TVG: o Land Rober. A cambio, os altos cargos da Xunta, xa desde a era Feijóo, tiveron un trato mediático e unha cota de pantalla só comparable a outras estrelas da televisión.
A “intranquilidade” do Partido Popular e unha última bala para Feijóo
Existe preocupación no seo do Partido Popular ante as próximas eleccións nas que Alfonso Rueda se presenta como candidato á Xunta. Esta inquietude foi recoñecida polo vicepresidente da Xunta e presidente provincial do PP da Coruña, Diego Calvo, nunha entrevista na cadea Ser a pasada fin de semana. Aínda que Calvo asegura que os conservadores séntense fortes para afrontar as eleccións autonómicas en calquera momento, tamén sinala que o escenario actual difire do que se viviu co agora líder da dereita española.
Política
Eleccións galegas Feijóo enfronta un todo ou nada nas eleccións galegas tralo fracaso das dúas investiduras
Os membros do Partido Popular en Galiza están listos para unha convocatoria electoral en calquera momento, recoñeceu obviando que son eles quen deciden a data. Nesa entrevista con Radio Galicia, Calvo afirmou que o partido ten todos os mecanismos activados, pero recoñece certa “inquietude” dentro da formación debido a que é a primeira vez que Alfonso Rueda se presenta como candidato á presidencia: “Nervios non creo que sexa a palabra. Loxicamente, cando hai unhas eleccións, todos os partidos temos unha certa intranquilidade; non te podes fiar”.
A intranquilidade excede a fronteira galega. Feijóo xógase moito tamén. Perder o seu feudo durante máis dunha década podería acabar de sepultar a súa carreira política. Sen dúbida, sería difícil de xustificar cun relato coherente tras o funambulismo discursivo do no soy presidente porque no quiero. El mesmo díxoo antes que o vicepresidente Calvo: “e non sacamos a quinta maioría absoluta consecutiva en Galicia, eu non cumpriría as miñas expectativas”. A frase foi unha resposta á pregunta dun xornalista no diario El Mundo: “É unha obrigación política conseguilo. E #fixar se me estou arriscando, porque non son o candidato”. Outra vez, as expectativas.
A esquerda apela ao cambio do ciclo que podería ser tripartito
A pesar de que a esquerda galega amósase esperanzada coa omnipresente idea do “cambio de ciclo”, as poucas enquisas que se publicaron ata o momento non lles dan a razón. O Bloque Nacionalista Galego lidera a actual oposición e a aspiración a gañar as eleccións cun Goberno de coalición progresista. A súa candidata, Ana Pontón, leva anos traballando como deputada no Parlamento de Galiza e a súa aceptación e coñecemento entre as bases nacionalistas e o seu electorado é maior que as candidatas que lle seguen detrás nos outros partidos de esquerda. A favorita de todas as enquisas para un potencial goberno, en teoría tripartito, que sería o primeiro da historia de Galiza.
Elecciones
Ana Pontón “Temos o reto de traducir o sentimento nacional de Galiza en políticas de dereitos para as maiorías sociais”
Pola súa banda, o candidato do PSdeG-PSOE, Xosé Ramón Gómez Besteiro, ten unha tarefa máis complexa por diante. Aínda que rexurdiu das cinzas tras enfrontar imputacións xudiciais que resultaron na súa dimisión como secretario xeral do PSdeG en 2016. Este ano, co arquivo da última das causas na súa contra, Besteiro regresou a primeira liña ademais como home de confianza do presidente do Goberno español, Pedro Sánchez. En apenas meses, Sánchez fíxoo delegado do Goberno en Galicia, deputado no Congreso con moitos minutos de foco mediático e desbancou a Gonzalo Caballero, sobriño do alcalde de Vigo, do rol de candidato á presidencia da Xunta. Desde a irrupción do 15M, as mareas e os seus efectos sobre a política galega, o PSOE en Galicia non volveu a ser segunda forza e, segundo todas as enquisas publicadas desde entón, tampouco o será nesta.
O que aínda resulta difícil de estimar é a repercusión que terá Sumar Galicia, a póla galega do partido de Yolanda Díaz, nestas eleccións. Sen candidata á vista a unhas semanas das eleccións e coa negativa de Martiño Noriega, exalcalde de Santiago de Compostela, a encabezala, o equipo de confianza de Díaz en Galiza asfíxiase coa conta atrás ata os comicios. Noriega non só se negou a ser candidato por Sumar, senón que frustrou as expectativas de Díaz de aglutinar na súa lista ao soberanismo galego á marxe do Bloque, representado por Anova, a escisión do nacionalismo encabezada en 2012 polo histórico político Xosé Manuel Beiras.
O populismo de dereitas do alcalde de Ourense entra en xogo
Por último, tamén é difícil medir o impacto que terá a nova candidatura do partido populista de dereitas do alcalde de Ourense, Gonzalo Pérez Jácome, Democracia Ourensana, que si anunciou ata o nome que vai abrir a súa lista para as eleccións autonómicas de 2024 en Galicia. Presentarase só na provincia de Ourense. A través de Twitter, Jácome anunciou que o elixido será Armando Ojea, o seu actual tenente de alcalde. Esta candidatura ten máis papeletas para romper os plans do Partido Popular e se logra os “máis de dous escanos” aos que aspira, podería ser a chave de Goberno para que os herdeiros de Feijóo en Galiza logren a súa polo de agora complexa quinta investidura consecutiva.