Apagón na liberdade de prensa galega

Cuac FM vese na obriga de apagar a súa emisión no 103.4 logo de 21 anos de radio libre e comunitaria na Coruña. Enfróntase a unha sanción que vai dos 100.000 aos 200.000 euros

cuac FM
A Xunta reclama unha licenza que non outorgou en 21 anos de vida da radio comunitaria. CUAC FM
A Coruña

publicado
2017-09-29 14:30:00

Xa pasaron 21 anos desde que o Colectivo de Universitarios Activos solicitase á Xunta de Galicia a reserva de espazo no espectro radioeléctrico para emitir e a licenza para prestar un servizo de comunicación comunitario sen ánimo de lucro. 21 anos "reivindicando e traballando a nivel galego, estatal e europeo, pola defensa do exercicio ao dereito fundamental á liberdade de expresión e de información".

No entanto, a Lei Xeral de Comunicación Audiovisual de 2010, na disposición decimocuarta, recoñece aos medios comunitarios coma un dereito da cidadanía e establece a concesión de licenzas aos medios que desenvolven esta actividade con anterioridade ao ano 2009.

O pasado 21 de setembro a Secretaría Xeral de Medios da Xunta de Galicia notificou a sanción a Cuac FM "por emitir sen a correspondente licencia". No seu comunicado, a Asemblea Xeral de socios e socias do Colectivo de Universitarios Activos sinalan que o 28 de setembro de 2017 decidiron cesar as súas emisións en frecuencia modulada (FM) ata que se resolva a situación, mais mantendo a súa actividade en Internet, tanto en streaming coma en podcasting.

Hoxe é Cuac FM, mañá poderá ser calquera outro espazo de comunicación social

Estas licenzas nunca foron outorgadas pola Xunta, nin despois do requerimento en 2012 da Oficina do Valedor do Pobo. Cuac FM, O Salto Galiza e todos os medios que traballamos por unha comunicación libre e non intermediada por grandes empresas lembramos que o espazo radioeléctrico é un ben de dominio público xestionado pola administración para o beneficio de toda a cidadanía. 

Facendo un chamado a todos os axentes sociais, colectivos, asociacións e persoas individuais para que axuden a defender o dereito a unha comunicación libre, democrática e plural, desde a radio decana da Coruña lembran que "hoxe é Cuac FM, mañá poderá ser calquera outro espazo de comunicación social".

A Xunta de Galicia apaga a radio libre comunitaria logo de 21 anos de asoballamento e omisións. En 21 anos fanse moitas amizades. Seguiremos loitando. 

Relacionadas

Libertad de información
Lander Arbelaitz: “A los vascoparlantes se nos vulneran nuestros derechos lingüísticos”

Periodista de Argia, Lander ha sido acusado por dos agentes de la Ertzaintza de un delito de injurias y calumnias por difundir un vídeo en el que se veía a estos vulnerar el derecho a ser atendido en euskera.

Periodismo
“Podemos estar orgullosos de nuestros medios de comunicación”

El documentalista burkinés Abdoulaye Diallo repasa el rumbo de los medios de comunicación en su país desde el asesinato del periodista Norbert Zongo hace dos décadas. 

Canal Sur
¿No le ha ocurrido a usted?
5
Lo que más vale de Canal Sur es su archivo, un patrimonio audiovisual de 30 años en el que a cualquier persona de Andalucía le resultaría fácil reconocerse.
0 Comentarios

Destacadas

Ciudadanos
Izquierda Unida se querella contra Begoña Villacís por la información publicada por El Salto

El partido interpone una querella criminal ante la portavoz de Ciudadanos en el Ayuntamiento de Madrid  por las actividades realizadas en el despacho de abogados de su marido.

Elecciones generales del 28 de abril
Podemos no quiere ser un juguete roto

Las encuestas siguen situando a Unidas Podemos por debajo del 15% de los votos, lo que limitaría sus posibilidades de participación en el Gobierno. La dirección del proyecto presentó el sábado una campaña para mejorar sus expectativas.

Ahora Madrid
Madrid: la calle hace el balance del cambio

Activistas de los movimientos sociales evalúan las luces y sombras de la experiencia de Ahora Madrid en el Ayuntamiento.

Últimas

Altsasu
60.000 personas colapsan Altsasu para pedir justicia

Manifestación masiva en Altsasu (Navarra) para pedir justicia y libertad para los condenados a prisión por una pelea de bar.

Música
Óscar Mulero: “A València le ha costado mucho quitarse el estigma de los años 90”

El techno reactivo del veterano dj y productor Óscar Mulero cumple 30 años. Un buen momento para hablar con él de su música, de las drogas, de la Ruta valenciana y de sus referentes femeninos del género musical que nació en Detroit.