Apagón na liberdade de prensa galega

Cuac FM vese na obriga de apagar a súa emisión no 103.4 logo de 21 anos de radio libre e comunitaria na Coruña. Enfróntase a unha sanción que vai dos 100.000 aos 200.000 euros

cuac FM
A Xunta reclama unha licenza que non outorgou en 21 anos de vida da radio comunitaria. CUAC FM
A Coruña

publicado
2017-09-29 14:30:00

Xa pasaron 21 anos desde que o Colectivo de Universitarios Activos solicitase á Xunta de Galicia a reserva de espazo no espectro radioeléctrico para emitir e a licenza para prestar un servizo de comunicación comunitario sen ánimo de lucro. 21 anos "reivindicando e traballando a nivel galego, estatal e europeo, pola defensa do exercicio ao dereito fundamental á liberdade de expresión e de información".

No entanto, a Lei Xeral de Comunicación Audiovisual de 2010, na disposición decimocuarta, recoñece aos medios comunitarios coma un dereito da cidadanía e establece a concesión de licenzas aos medios que desenvolven esta actividade con anterioridade ao ano 2009.

O pasado 21 de setembro a Secretaría Xeral de Medios da Xunta de Galicia notificou a sanción a Cuac FM "por emitir sen a correspondente licencia". No seu comunicado, a Asemblea Xeral de socios e socias do Colectivo de Universitarios Activos sinalan que o 28 de setembro de 2017 decidiron cesar as súas emisións en frecuencia modulada (FM) ata que se resolva a situación, mais mantendo a súa actividade en Internet, tanto en streaming coma en podcasting.

Hoxe é Cuac FM, mañá poderá ser calquera outro espazo de comunicación social

Estas licenzas nunca foron outorgadas pola Xunta, nin despois do requerimento en 2012 da Oficina do Valedor do Pobo. Cuac FM, O Salto Galiza e todos os medios que traballamos por unha comunicación libre e non intermediada por grandes empresas lembramos que o espazo radioeléctrico é un ben de dominio público xestionado pola administración para o beneficio de toda a cidadanía. 

Facendo un chamado a todos os axentes sociais, colectivos, asociacións e persoas individuais para que axuden a defender o dereito a unha comunicación libre, democrática e plural, desde a radio decana da Coruña lembran que "hoxe é Cuac FM, mañá poderá ser calquera outro espazo de comunicación social".

A Xunta de Galicia apaga a radio libre comunitaria logo de 21 anos de asoballamento e omisións. En 21 anos fanse moitas amizades. Seguiremos loitando. 

Relacionadas

Canal Sur
¿No le ha ocurrido a usted?
5
Lo que más vale de Canal Sur es su archivo, un patrimonio audiovisual de 30 años en el que a cualquier persona de Andalucía le resultaría fácil reconocerse.
Libertad de información
¿Es ajustado a Derecho requisar móviles a periodistas?

El Auto judicial que ordenó requisar los dispositivos de los periodistas podría ser desproporcionado y, en consecuencia, nulo, por vulnerar un derecho fundamental. Esperemos que el tiempo dé la razón a sus defensas

Libertad de información
Absuelto el periodista Boro

Boro, periodista de La Haine, estaba acusado de atentado a la autoridad y lesiones, delitos por los que se enfrentaba a dos años de cárcel y al pago de 6.200 de responsabilidad civil, por hechos ocurridos tras la manifestación Jaque a la monarquía en abril de 2014.

0 Comentarios

Destacadas

Fronteras
Marlaska continúa el trabajo de Zoido: macro CIE en Algeciras para 2022

El ministro de Interior socialista anunció el viernes un plan de 33 millones de euros para constituir “un nuevo modelo de CIE para garantizar la seguridad con humanidad”. El objetivo: reforma exprés para evitar su cierre.

Migración
“Los menores que migran solos son los intrusos en la fortaleza Europa”

El año pasado hubo un importante incremento en la llegada de menores que migraban solos. Su presencia evidencia los límites de un sistema de protección que no alcanza a garantizar sus derechos.

Aceite de palma
Orangutantes en la Castellana contra el biodiésel de palma

Protestas en Madrid, Berlín, Bruselas, Lisboa, París y Roma contra la deforestación de las selvas para obtener aceite de palma. Colectivos ecologistas denuncian un incremento del consumo de este combustible en Europa para producir el biodiésel

Laboral
La academia a la que James Rhodes publicita no ama a sus profesores de español

Incumplimiento de convenio, jornadas de hasta doce horas y despidos por informarse sobre cómo mejorar sus condiciones laborales son algunas de las prácticas irregulares que denuncian los profesores de español como lengua extranjera en la academia AIL Madrid. Lo peor es que no son exclusivas de esta empresa, publicitada por el pianista británico James Rhodes, sino comunes en el sector, aseguran.

Opinión
Bifurcaciones madrileñas: romper con la mala política
4

Aunque las lecciones sean dolorosas, una bifurcación en la cual seamos capaces de optimizar las opciones de las izquierdas tampoco es necesariamente una mala noticia: se pueden recoger más votos y a la vez, normalizar que existen diferentes proyectos para afrontar la situación.