Un agressor insulta les dones d'un piquet realitzat a València el 8M

CGT denuncia l'agressió verbal cap a les activistes feministes i qualifica les amenaces de feixistes i masclistes. 

¿Feminazis? ¿Tanto te cuesta fregar Manolo?
Una pancarta de la manifestació feminista del 8 de març que cita a la còmica Patricia Sornosa: ¿Feminazis? ¿Tanto te cuesta fregar Manolo? Marta Navarro

publicado
2018-03-11 17:00:00

La jornada del 8 de març va ser un èxit. Hi ha algunes persones, però, que no volgueren acceptar les reivindicacions de les manifestants i es dedicaren a posar obstacles a la lluita feminista. El sindicat CGT denuncia que, en el transcurs del piquet informatiu de l’Avinguda del Cid realitzat durant la vaga general feminista, un home va insultar i amenaçar un grup d’activistes.

El piquet informatiu va aconseguir tallar durant uns minuts el tràfic de la zona a les 8 del matí, però va haver de suportar els crits carregats de masclisme per part d’un veí que passejava el seu gos. Les va increpar, insultar i amenaçar amb comentaris com “guarres, esta és la igualtat que busqueu? aneu-vos-en a netejar les vostres cases, que sou unes putes guarres, netejeu-vos el cony, perroflautes”, i un llarg etcétera. Per si fora poc, un altre home es va sumar a l’agressió donant-li la rao amb l’afirmació que, eixes dones, “haurien d’estar amb els moros i que els donaren hòsties tots els dies”.

La prova del que van haver de passar les activistes està enregistrada en un vídeo on s’escolten detalladament totes les barbaritats que l’agressor els va proferir. Elles, després de rebre els insults, continuaren endavant amb la seua activitat i prengueren el protagonisme que els corresponia. Des de la Confederació General del Treball afirmen que “les imatges mostren que, sense dubte, vivim en una societat en la que existeixen actituds intolerables i reaccionàries contra dones que exerceixen pacíficament el seu dret a manifestar-se i fer vaga”.



El sindicat denuncia estes amenaces com a “explícitament masclistes i feixistes”. Entenen, a més, que res justifica esta reacció del ciutadà en contra de les dones, i que podria esdevindre un possible delicte d’odi.

0 Comentarios

Destacadas

Salud mental
¿Conseguirán las máquinas predecir el suicidio?

Solo somos capaces de adivinar quién va a morir por suicidio con una precisión apenas superior a la del puro azar. Para colmo, estos discretos resultados casi no han mejorado durante los últimos 50 años.

Altsasu
Un millar de personas protestan ante el Ministerio de Justicia por la sentencia de la pelea de Altsasu

La manifestación, que ha salido a las 19h desde la Puerta del Sol, ha recorrido un kilómetro gritando consignas contra la sentencia que condena a los jóvenes a penas de entre 2 y 13 años de cárcel.

Carbón
Muerte lenta en Siberia

Los gobiernos y negocios de Europa quieren que creamos que el carbón es extraído de formas inocuas, pero la verdad es justo la contraria. 

Crímenes del franquismo
Los esclavos del franquismo

Aunque el trabajo forzado de los presos era algo corriente desde el golpe de Estado, la construcción del Valle de los Caídos será una de las primeras grandes obras en utilizar mano de obra esclava de forma masiva.

Contigo empezó todo
Los pobres de EE UU que querían ya el pastel
Miles y miles de europeos, asiáticos y latinoamericanos se unieron a otros tantos estadounidenses nativos y conformaron este ejército de pobres en huelga.

Últimas

Centros sociales
Chueca estrena centro social: La Pluma

Un pasacalles transmaricabollo convocado en el marco del Orgullo Crítico ha terminado frente a las puertas del nuevo centro social.

Música
Doctor Deseo: “Cualquiera con dos dedos de frente y un poco de corazón se identifica con el feminismo”

La peculiar idiosincrasia de Doctor Deseo, verso suelto en el ámbito del rock con denominación de origen vasca, ha permanecido intacta durante tres décadas. Al conversar con Francis Díez, voz cantante del grupo bilbaíno, es fácil entender por qué.

Fotografía
Nuevas miradas para combatir la hegemonía
Binomio Mujeril es un proyecto fotográfico que propone miradas desde las que cuestionarse y cuestionar.
Culturas
Mamá, ahora sí querré ser artista

La Comisión de Cultura del Congreso aprueba por unanimidad la propuesta de Estatuto del Artista, que deberá ser ratificada en el Pleno. El texto plantea cambios legislativos de calado para adaptar la normativa a la realidad laboral de medio millón de personas.

Menores tutelados
Perder a tu hijo por ser vegana: las prácticas en tutela de menores del IMAS de Mallorca

El hijo de Cristina López es uno de los 1.688 niños con expediente abierto en el Institut Mallorquí d’Afers Socials. Desde 2014, esta madre lucha por recuperar la tutela de su hijo.

Feminismos
Irantzu Varela: “A quien no le gusta negociar, le gusta violar”
Esta periodista de profesión, enlaza hábilmente las palabras para que el discurso feminista sea entendido por todas las personas.