Balea Cultural
O universo creativo de Grimes

O proxecto de Claire Boucher non se caracteriza por ter un son determinado, por se enmarcar nun xénero ou por tratar determinados temas nas súas letras. Grimes é un universo estético no que música e imaxe funcionan como dúas engrenaxes perfectamente engraxadas para conformaren unha maquinaria moito maior.

Grimes
Fotograma do videoclip 'Genesis' de Grimes.
BALEACULTURAL.NET
29 dic 2018 12:00

Se ollamos os créditos dun disco de pop mainstream non sería de estrañar que topemos en ocasións até dez nomes asinando cada canción, en álbums que acostuman a estar producidos por varias persoas. Isto resulta rechamante ao ter en conta que a hora de seren comercializados, na maior parte dos casos soamente figura un nome na portada destes discos. O proceso de creación desta música non dista moito do traballo propio das cadeas de montaxe industriais no que, coñecendo as pezas precisas para conformar un produto funcional, o traballo é dividido en distintas tarefas. E a pesares deste proceso colectivo, acostumamos toparnos ante un produto final cunha etiqueta na que soamente figura o nome da marca e non o dos traballadores que o fixeron posible.

Sen embargo canto máis nos afastamos das producións musicais máis mainstream, este proceso semella volverse cada vez máis próximo a un labor artesanal. Afastándose do obxectivo de producir case en serie un produto que funcione ben nun mercado masivo, a artesanía busca diferenciarse, crear algo único que non poderá ser atopado en ningún outro lugar. O caso de Grimes encaixaría perfectamente nesta descrición.

No 2010 lanzou o seu primeiro disco, Geidi Primes, un traballo conceptual inspirado na historia dos libros de Dune que gravou na súa habitación co GarageBand

Para poñérmonos en situación, Grimes é o nome do proxecto musical en solitario da canadense Claire Boucher. A música de Grimes no fondo é música pop, porén consegue dalgún xeito ser case indescritible por beber de influencias totalmente diferentes, dando como resultado un estilo único pero recoñecible ao instante. Claire comezou a aprender música de maneira autodidacta con vinte anos e ao pouco tempo xa estaba publicando as súas primeiras cancións. No 2010 lanzou seu primeiro disco, Geidi Primes, un traballo conceptual inspirado na historia dos libros de Dune que gravou na súa habitación co Garage Band. Ese mesmo ano publicouse a seguir o seu segundo traballo, Halfaxa.

Pero foi a partires do seu terceiro disco, Visions, publicado en 2012, cando Grimes comezou a gañar recoñecemento. Especialmente mediante os singles Genesis e Oblivion e os seus respectivos vídeos. E é que Grimes é moito máis que a música. O apartado visual do proxecto é tan interesante como o sonoro e é tamén un factor esencial para poder explicar o seu éxito. Claire Boucher compón a música dos seus discos, prodúcea, interprétaa, mais tamén deseña as portadas dos álbums e dirixe os videoclips, nas súas propias palabras: “Non quero ser simplemente o rostro desta cousa que creei, quero ser a persoa que a construíu”.

Dentro do proxecto de Grimes enfócase todo a tratar de representar a visión artística de Claire Boucher. A través da súa música, as súas pinturas e os seus vídeos pódese entrever todo un universo propio influenciado polos videoxogos, o manga, a fantasía e a ciencia ficción. Tanto no musical como no visual, Grimes acostuma contrapoñer o belo co desconcertante, o naíf co agresivo ou o antigo co futurista. E a medida que vai avanzando co seu proxecto imos coñecendo cada vez máis este universo tan particular.

Co lanzamento en 2015 do disco Art Angels, Claire Boucher ampliou aínda máis se cabe as fronteiras deste proxecto, creando unha serie de personaxes máis alá de Grimes, que lle permitiron escribir cancións desde novos puntos de vista. Un bo exemplo é a canción Kill V. Maim, que como a propia Claire asegura, está “escrita desde a perspectiva de Al Pacino na segunda parte do Padriño, excepto que é un vampiro que pode mudar de xénero e viaxar polo espazo”. Parte do atractivo de Grimes está nas realidades imposibles que dalgún xeito é capaz de evocar a través da súa música e as imaxes que a acompañan. Para o disco Art Angels Claire Boucher dirixiu máis de dez vídeos musicais e realizou unha ilustración diferente para cada canción.

A partir do seu cuarto disco comezaron a aparecer novos elementos, abrindo un novo espazo no que tamén teñen cabida as guitarras ou os berros.

Pero a medida que o universo creativo de Grimes foi crecendo, tamén o fixo a paleta sonora que Claire empregou para realizar a súa música. Se nun primeiro momento os sintetizadores e as voces etéreas eran as sinais de identidade do seu son, a partir do seu cuarto disco comezaron a aparecer novos elementos, abrindo un novo espazo no que tamén teñen cabida as guitarras ou os berros. Esta evolución chegou á súa culminación definitiva co seu último single lanzado no 2018 e que é adianto do quinto disco da canadense, We Appreciate Power.

Nesta nova canción, Grimes atópase máis preto que nunca do rock industrial de bandas como Skinny Puppy ou Nine Inch Nails, das que Claire asegurou desde o comezo que eran unha grande inspiración para ela. A letra de We Appreciate Power fai referencias constantes ao transhumanismo e á teoría coñecida como Roko’s basilisk: a que defende a idea de que nun posible futuro unha intelixencia artificial todopoderosa podería castigar retroactivamente a aqueles que non axudaron a facilitar a súa existencia. O lyric video que acompañou a canción pola súa parte viu cargado de referencias a videoxogos como Metroid, a filmes como Ghost in the Shell ou a outros videoclips como Ashes to Ashes de David Bowie.

Grimes é un proxecto que dalgún xeito permite que poñamos son e imaxes a realidades que nunca teriamos imaxinado por nós propios, mais que semellan ser moi nítidas na cabeza de Claire Boucher. Grimes ofrece unha visión da música pop e unha liña visual que non podemos topar en ningún outro sitio. É en todos os seus aspectos un proxecto que reflicte unha visión artística completamente individual: a da persoa que o deseñou e creou, a artesá que se acha detrás.

Con todo isto non quere dicir que dentro do mesmo non haxa cabida para a colaboración. Claire ten traballado con artistas como Janelle Monáe, Majical Cloudz, Hana, Blood Diamonds ou a rapeira taiwanesa Aristophanes, porén sempre consegue que estas colaboracións funcionen como un medio para lograr conseguir expresar a súa visión. O proxecto de Claire Boucher non se caracteriza por ter un son determinado, por enmarcarse nun xénero ou por tratar determinados temas nas súas letras. Grimes é en última instancia unha proposta estética na que música e imaxe funcionan como dúas engrenaxes perfectamente engrasadas que conforman unha maquinaria moito maior. O resultado é unha proposta artística tan innovadora e accesible como indescritible e impredicible.

Todo apunta a que en 2019 sairá á luz o quinto disco da canadense, e o único que podemos ter claro antes de escoitalo é que non podemos imaxinar a que vai soar este novo traballo.

Balea Cultural
Vídeo musical: A arte esquecida

O vídeo musical leva ocupando practicamente dende o seu nacemento un curioso espazo situado entre o spot publicitario e o vídeo-arte. Considerado un xénero audiovisual menor polo seu carácter promocional, e ao mesmo tempo sendo referente na innovación e na experimentación propias do vídeo-arte ou do cinema máis vangardista.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra en tu cuenta.

Relacionadas

Balea Cultural
‘Star Wars’: As dúas caras da nostalxia

A historia de como Disney mercou os dereitos da saga de Star Wars sen ter antes unha idea clara de que facer con ela.

Balea Cultural
‘Casablanca’: revisitando o mito
De cando en vez non está de máis visionar de novo un dos grandes expoñentes do cinema clásico de Hollywood.
Crisis climática
Crisis climática El podio en emisiones y el vertido de Perú centran la triple protesta en la junta de accionistas de Repsol
La nula reducción de emisiones por parte de la empresa española que más contribuye a la crisis climática y su escasa respuesta ante el desastre de la refinería peruana de La Pampilla en 2022 han centrado las protestas de las organizaciones sociales.
Ocupación israelí
Palestina Una manifestación estatal conmemora la fecha de Al Nakba palestina en Madrid
Este sábado se realiza la tercera marcha unitaria que hará no solo de conmemoración de Al Nakba de 1948 sino que se suma a la intensa movilización mundial de protesta contra el genocidio palestino.
Crisis climática
Ana Moreno, científica “La política no está entendiendo la gravedad de la emergencia”
Ana Moreno, investiga Instituto Pirenaico de Ecología, fue invitada a hablar ante el Pleno del Ayuntamiento de Zaragoza sobre el porqué de la acción de desobediencia civil protagonizada por Rebelión Científica en abril de 2022 en el Congreso.
Ayuntamiento de Madrid
Lucha vecinal El pelotazo de los curas salesianos con una pista de pádel que provoca la indignación vecinal
Con un informe pericial que demuestra que el sonido que genera la pista de pádel dentro de los domicilios supera lo que marca la ley, vecinas y vecinos de Tetuán denuncian el uso lucrativo de un espacio educativo como es el colegio San Juan Bautista.
Opinión
Opinión El futuro tiene una fecha límite: tenemos que atrevernos a ganar ahora
La alienación general, la apatía y el escaso análisis material respecto al significado de nuestras crisis combinadas son muy preocupantes. Este no es un camino para avanzar, no tiene ninguna posibilidad de éxito.

Últimas

Palestina
Palestina El grito contra la masacre israelí en Gaza florece en la primera acampada de las universidades gallegas
Estudiantes del campus de Elviña de la Universidade da Coruña han hecho de avanzadilla del movimiento estudiantil que ultima los detalles para las asambleas que se sucederán en las tres universidades gallegas a comienzos de la semana que viene.
Formación El Salto
Formación El Salto Fotoperiodismo y movimientos sociales: una mirada a las luchas desde abajo a través de un objetivo
La Escuela de Periodismo Crítico de El Salto ofrece su primer curso presencial, en el que abordaremos, de la mano de nuestros fotógrafos, cómo plasmar a través de la imagen movilizaciones y resistencias.
Análisis
Análisis El engaño comercial vuelve bajo el disfraz panafricanista
El Banco Mundial, principal defensor de la Zona de Libre Comercio Continental Africana, afirma que esta acelerará el crecimiento económico, pero la evidencia empírica indica que los beneficios esperados no serán tales.
Más noticias
Violencia machista
Ayuntamiento de Madrid Almeida aloja a víctimas de violencia machista en hoteles por la falta de plazas en los recursos de emergencia
En la semifinal de la Champions un hotel ordenó desalojar a tres mujeres víctimas de violencia machista, una de ellas derivada fuera de la ciudad, algo “puntual” según el Ayuntamiento.

Recomendadas

Universidad
Movilizaciones Las universidades españolas romperán las relaciones con los centros israelís que no se comprometan con la paz
La junta de rectores y rectoras, que agrupa a 76 universidades de España, 50 públicas y 26 privadas, emite un comunicado en el que anuncia que se revisarán los acuerdos de investigación con actores israelíes que no se comprometan con la paz.
Exhumación de fosas comunes
Memoria histórica Víctimas de la fosa de Paterna se querellan por desaparición forzosa
CEAQUA presenta una nueva demanda judicial en la que cuatro víctimas del franquismo alegan que el asesinato de sus familiares fueron crímenes de lesa humanidad.
Investigación
Investigación Diez millones a dedo en cinco años: así pagaron Feijóo y Rueda la lealtad de la prensa afín con dinero público
Desde ‘La Voz de Galicia’ hasta el canal de extrema derecha de Javier Negre, los últimos dos presidentes de la Xunta de Galicia han repartido entre la prensa más acrítica con la gestión de sus gobiernos al menos 3.686 contratos sin concurso previo.