Estudiants ixen al carrer en suport del professorat associat

Després de 3 mesos de vaga indefinida a la UV, treballadors i administració continuen sense arribar a un acord. Les alumnes, que des de gener no estan rebent moltes de les classes a les quals es matricularen, són les grans perjudicades.

Manifestació estudiants i associats
El PDI associat ha encapçalat la manifestació seguit de les estudiants. Manel Domingo

publicado
2018-04-26 15:23:00

Front comú a l’Avinguda Blasco Ibáñez contra la precarietat en la Universitat. L’Assemblea Estudiantil de la Universitat de València, conformada en febrer a partir del conflicte dels associats, ha convocat per a hui una jornada de vaga i protesta junt amb el recolzament dels sindicats. El lema de la manifestació, “per un model universitari inclusiu i en suport a la vaga del PDI associat”, pretén deixar clara una idea: “si els professors no tenen unes condicions laborals dignes, nosaltres no podem tenir una educació de qualitat”.

Sota esta premissa, estudiants i professorat s’han concentrat enfront el rectorat de la UV i han continuat cap a l’edifici de la Generalitat. Exigixen que la Universitat “accepte les justes reivindicacions del professorat associat”. L’origen del problema, segons coincidixen sindicats i treballadors de totes les universitats, es que la figura del professor associat ha sigut desvirtuada per tal de compensar els límits de contractació de titulars imposats per la tassa de reposició amb una mà d’obra flexible i barata.

Manifestació estudiants i associats 1
Diversos col·lectius d'estudiants han exigit als rectors de la UV i la UPV una solució. Manel Domingo

La manifestació ha estat encapçalada per representants del professorat associat de la UV i la UPV. Darrer d’ells han marxat els diferents sindicats d’estudiants, que han reclamat una solució al problema als distints actors involucrats. Per una banda, el rectorat de la Universitat i per altra, al govern de la Generalitat.

La lluita que començà en la UV comença a estendres per l’entramat universitari Valencià. L’últim col·lectiu en sumar-se a la vaga el 16 d’abril han sigut els associats de la Universitat Politècnica de València, mentre que una recent enquesta entre el professorat de la UJI dóna un suport del 70% a començar una vaga indefinida. La Universitat d’Alacant també ha vist com durant l’última setmana el seu PDI associat s’organitzava i començava a demanar millores laborals.

Relacionadas

Educación
Asfixiados por los Préstamos Renta: la historia de una lucha con final feliz

La Asociación de Afectados por los Préstamos Renta Universidad festeja una “histórica victoria” tras seis años de lucha: quienes cobren menos de 22.000 euros no tendrán que seguir pagando la deuda. Hay cerca de 5.000 personas beneficiadas por la medida.

Universidad
Si te devuelven por la cláusula suelo, pueden quitarte la beca

Los juicios ganados a la banca por la cláusula suelo han supuesto la denegación de numerosas becas de estudios en todo el país.

Universidad
La Junta de Extremadura tiene la última palabra. ¿Sí o no a las universidades privadas?

Tras el rechazo del Consejo de Gobierno frente a la consulta realizada por la Junta de Extremadura, es ahora esta la que tiene que decidir sobre qué hacer con los proyectos de universidades privadas.

0 Comentarios

Destacadas

Derechos Humanos
Siete detenidos por resistencia en el desahucio simultáneo de tres viviendas de Argumosa, 11

Cuatro desahucios en la mañana del 22 de febrero en Madrid. La operación de Delegación de Gobierno ha acarreado siete detenciones.

México
Superar los muros de Tijuana

Los habitantes de esta joven ciudad mexicana han normalizado la presencia del colosal muro que los separa de Estados Unidos

Ley Trans
“Podemos ha secuestrado nuestros derechos al dejar la Ley Trans en un cajón”

La Plataforma Trans ha pedido a Unidos Podemos, que registró la ley el 23 de febrero de 2018, que se comprometa a volver a hacerlo tras las elecciones. La convocatoria de elecciones generales deja sin salida este texto, surgido del trabajo de personas trans para garantizar sus derechos.

Opinión
Lo político es lo privado

Una tarde para un amigo. Cinco semanas para conocer a tu hijo. Y si no puedes con ello, si no lo asumes, si la mentira se te hace excesivamente dura, tendrás dos días de baja y cuatro tipos de pastillas.

Últimas

Arte
Unos apuntes sobre las niñas de Balthus

Quienes leemos las imágenes debemos esforzarnos en no caer en tópicos que aporten poco o nada a la lectura. Que nuestras lecturas se basen en el compromiso con la obra y la imagen y estén fuera de todo marketing o negocio.

Tribuna
Hagamos memoria

Si entre los atributos del ser humano estuviera extraer conclusiones de provecho sobre su trayectoria como especie, la historia no sería la historia de nuestras guerras.