Huelga feminista
"Disculpeu les molèsties, ens estan assassinant"
Arranca la vaga feminista en el País valencià amb talls de carretera, piquets en centres de treball i d'estudi, bicipiquets i cercaviles. El col·lectiu de les Kellys denuncia haver sigut amenaçades pels gerents dels hotels.

- Podeu seguir el minut a minut del PV al nostre Twitter
La vaga en el Pais valencià ha començat molt prompte. En la ciutat de València, dos piquets s'havien donat cita abans que clarejara el dia per a començar a visibilizar la mobilització. El piquet convocat per la CGT s'ha desplaçat fins a l'estació d'autobusos urbans de l'EMT, on han vigilat perquè només isqueren autobusos conduïts per homes.
Un altre grup ha tallat els accessos nord de la ciutat. "Disculpeu les molèsties, ens estan assassinant", resava la pancarta després de la qual s'han situat unes cinquanta activistes. Al mateix temps, en els accessos sud de la ciutat, concretament en l'avinguda del cid, un altre piquet ha tallat el tràfic durant uns 20 minutos, generant un embós monumental. Al final del mateix, i després d'algun incident aïllat amb els conductors, la polícia ha acudit a la porta de la seu del sindicat, en el mateix carrer, per a intimidar a les activistes.
A les 8 del matí ha arrancat des de plaça españa, també a València, el primer bicipiquet del dia. Una desena d'activistes han començat el seu recorregut per a animar a la vaga pels carrers cèntrics de València.
El piquet de CNT València ha començat el seu recorregut en Frescos Delisano, on El Comitè de Vaga ha constatant una assignació de Serveis Mínims abusius en sectors no essencials. Des de la Secretaria d'Acció Sindical s'està estudiant ja la interposició de demandes.
En el campus de la Universitat d'Alacant, les estudiants han organitzat un piquet informatiu a l'entrada, amb barricades en els accessos i un punt d'informació per a convidar a unir-se a la vaga a les estudiants.
A Elx, les emblemàtiques figures del misteri d'Elx, patrimoni de la humanitat, han clarejat amb davantals posats. Des de primera hora un piquet està recorrent els carrers del centre de la ciutat informant a les dones dels motius de la vaga.
Relacionadas
Para comentar en este artículo tienes que estar registrado. Si ya tienes una cuenta, inicia sesión. Si todavía no la tienes, puedes crear una aquí en dos minutos sin coste ni números de cuenta.
Si eres socio/a puedes comentar sin moderación previa y valorar comentarios. El resto de comentarios son moderados y aprobados por la Redacción de El Salto. Para comentar sin moderación, ¡suscríbete!