Feminismos
“En calquera ámbito do audiovisual hai mulleres especialistas”

Eire García, Miriam Carril e Mariña López, creadoras de Corentena Producións, presentan o 6 de xullo a súa nova webserie Monstras na súa canle de Youtube.

monstras webserie I
Corentena Producións. Ivana Pardal
3 jun 2020 13:00

Corentena Producións é unha produtora feminista, composta só por mulleres e en galego. Eire García, Miriam Carril e Mariña López son as tres creadoras deste proxecto, que nace coa intención de recordar que as mulleres forman parte de toda a cadea de produción no ámbito audiovisual, e non só de onde o patriarcado as quere colocar. O próximo día 6 de xullo estrean na súa canle de Youtube o seu novo proxecto, MONSTRAS, unha webserie feminista e en galego de cinco episodios que prometen “que vai estar xenial”. Ampliamos a entrevista que lles fixemos hai uns meses para que falen deste novo proxecto.

Que é Corentena Producións e como empezou?
Somos tres mulleres que nos coñecemos militando no feminismo. Aí fixémonos amigas e decatámonos de que todas tiñamos inquedanzas artísticas: Eire viña do mundo audiovisual, Miriam de Historia da Arte e Mariña da Arte Dramática. De aquí xurdiu a idea de facer unha curtametraxe experimental, Azul Eléctrico. Con esta curta decatámonos de que, sen ter un proxecto e nome detrás que fiara todo, era moi difícil presentarse a festivais e facernos visibles. Tras esta curta, creamos a Triloxía da Rabia, da que fixemos o primeiro volume, A dor. Despois, As Mulleres Salvaxes, coa que tomamos máis peso. Esta última curta, máis profesional, sacámola xa co selo de Corentena Producións, polo que se pode dicir que aí naceu oficialmente, no 2018.

Por que o nome de Corentena e as máscaras da peste?
Falando xurdiu a idea da peste como heteropatriarcado e da máscara como protección fronte a el. Queriamos facer a analoxía dunha sociedade que está enferma, co símbolo da máscara como a marca das mulleres que resisten, moi na liña do noso discurso.

En As mulleres salvaxes escollestes o baño porque é un refuxio. Pódese dicir que Corentena é un refuxio tamén?
Si. Ao final cando queres traballar en algo deste tipo, o que queres é estar cómoda e buscas ese refuxio, xa que hai determinados temas que non poderiamos abordar igual habendo homes. Pero tamén é unha cuestión política. Demostrar que en calquera ámbito do audiovisual hai mulleres especialistas, e non só na produción ou na maquillaxe. Tamén está o feito de formar rede, crear conexións con outras mulleres que fan audiovisual.

Queriamos facer a analoxía dunha sociedade que está enferma, co símbolo da máscara como a marca das mulleres que resisten, moi na liña do noso discurso.

Como é a resposta social?
Recibimos moito apoio polo xeral, hai moitas mulleres con ganas de que isto se leve ao cabo. Pero, ao mesmo tempo hai resistencias. Cando sacas un discurso deste tipo, sempre vas atopar persoas ás que non lles parece ben. Con todo, pretendemos que cree debate.

E as vosas temáticas?
Ata agora as temáticas xiraron en torno a temas persoais: cousas que nos pasaron a nós ou a mulleres que coñecemos. Estas temáticas son do que máis nos interesa falar a nivel político porque normalmente a nosa voz non se escoita, ou non do xeito que se debería. A violencia é, por exemplo, un tema moi transversal nos nosos proxectos, pero está tratado dunha forma diferente: non é a violencia que reciben as mulleres, senón a forma en que as mulleres poden facer uso desa violencia, como as ve a sociedade e como se senten elas ao facelo. As mulleres salvaxes, por exemplo, é unha curta que fala da violación, pero ti non ves o que pasa antes ou despois, só ves a conclusión, como as amigas reaccionan á información que dá a protagonista.

E en galego.
É outro piar, outra postura política. Entendemos que o galego é a nosa lingua, conforma o noso imaxinario. Queremos amosar que se pode facer cultura en galego de calidade, con todas as súas particularidades. No audiovisual faltan moitas historias por contar na nosa lingua, queremos contribuír a crealas.

Cartel Monstras Webserie
Cartaz da webserie MONSTRAS

Podedes falar de MONSTRAS, o voso último proxecto?
Este é un proxecto no que levamos traballando infinito tempo ou esa e a sensación que temos. O proceso de escrita do guión comezou cando se estaba rematando o proxecto anterior, a curta As Mulleres Salvaxes no 2017. No 2018 nace Corentena e comezamos coa preprodución de MONSTRAS, e finalmente imos estrear a mediados de 2020, así que imaxínate...Ao ser esta unha produtora pequena e as nosas vidas precarias, non podemos dedicar o 100% do noso tempo porque temos que comer, e Corentena por agora non cubre isto. Ademais diso, a dificultade de atoparnos as tres vivindo en distintos lugares. Loucura absoluta e grande aprendizaxe, sabemos optimizar os tempos ao máximo, ao comezo embarrabamos moito, como agora respostando a esta pregunta.

Volvendo ao fío do que falabamos este proxecto leva xestándose moitísimo tempo, xa que son moitas as cousas que tivemos que facer antes de gravar, e con tan poucos medios o labor vólvese máis arduo se cabe. Non é unha queixa, somos conscientes de que non ser ninguén permítenos facer o que nos dá a gana. Facer o que nos dá a gana é o que nos gusta. Quen pode facer o que lle dá a gana? Quen pode soñar unha historia sen que ninguén a censure? Facer real algo que está na túa cabeza, darlle forma? Pouca xente. Estamos agotadas a tódolos niveis pero somos afortunadas.

E a nivel técnico, en que consiste a serie?
MONSTRAS é unha webserie de cinco capítulos, a primeira webserie feminista en galego feita por unha equipa integramente formada por mulleres. Non é peccata minuta. Cada capítulo leva por título unha emoción, a que predomina nesa parte da historia. Se contamos de que vai destripámola así que, coma sempre dicimos sobre o argumento de MONSTRAS,  pouco podemos dicir máis que: catro mozas chegan de madrugada á casa da amiga dunha delas. Aconteceu algo do que non poden falar.

A temática de MONSTRAS?
Os temas sobre os que xira a historia son, principalmente, a sororidade e a violencia exercida polas mulleres como autodefensa nun sistema heteropatriarcal que nos afoga. Estes son os temas que centran sempre os nosos traballos aínda que poidan estar salpicados de outros. Poderíamos seguir toda a vida falando sobre isto e aínda nos quedarían puntos de vista e reflexións novas que tirar destes dous temas. Parécenos necesario crear referentes audivisuais galegos nos que estes temas sexan centrais. Do mesmo xeito que nos parece necesario facer ver que montar un proxecto audiovisual cunha equipa formada só por mulleres é posible. Nós o vivimos tamén como unha necesidade propia, estamos máis cómodas traballando así. Non quere dicir que non vaian existir conflitos pero o clima que se crea na gravación é ben distinto. Aínda que esta sexa unha motivación de peso suficiente para facelo, a outra é demostrar con feitos que se pode, e que se se decide non incluír a máis mulleres nas equipas e porque non se quere. Fin, non hai máis, non serven escusas. Parece mentira que, a  estas alturas, teñamos que andar dicindo obviedades como que hai profesionais mulleres en tódolos postos do audiovisual que están máis que preparadas. Enton? Cal é problema? Por que hai profesións no audiovisual tan masculinizadas? A resposta a nós parécenos evidente.

Os temas sobre os que xira a historia son, principalmente, a sororidade e a violencia exercida polas mulleres como autodefensa nun sistema heteropatriarcal que nos afoga. Estes son os temas que centran sempre os nosos traballos aínda que poidan estar salpicados de outros

Despois de tanto traballo, como vos sentides ante a estrea?
A estrea fainos sentir de moitas maneiras: felices por ver que isto que levamos proxectando tanto tempo vai pasar, nerviosas por ver que acollida ten e aliviadas por poder pechar unha parte importante deste proxecto, xa que, unha vez que o lancemos ao mundo, o proxecto vai ter algo así como vida propia. Nós estamos orgullosas do resultado, pensamos que é un traballo de calidade, sobre todo tendo en conta os medios que eran moi limitados, cremos ademais que un proxecto novidoso tanto no contido como na forma. Agardamos que remova, que cree debate, que non deixe indiferente.  A webserie estréase online na canle de YouTube de Corentena Producións o luns 6 de xullo e cada día desa semana estréase un capítulo: de luns 6 a venres 10 tódolos días ás 20:00 h. Máis adiante, proxetarémola en distintos espazos. Polo de agora esta segunda fase preséntase incerta con isto da pandemia.

 E falando de pandemia, que pensades de que durante o peche se considerase a cultura como actividade 'non esencial'?
Unha merda, que nos vai parecer. A merda de sempre. A cultura na cola, e así estamos. Até que non comprendamos como sociedade o valor da cultura nada vai mudar. A cultura non é un gasto, é unha inversión. A vida non debería ser só traballar, comer, cagar, durmir, traballar, comer, cagar, durmir....como autómatas nun terrible bucle que só nos leva a producir para outros, deixando a nosa saúde e o noso tempo en... que? O motivo de aceptar este modelo é a falta dunha educación diversa que nos permita ser críticas con todo e construtivas na mesma dose. Crear outros mundos posibles, un no que sexamos felices. Para nós ter a posibilidade de consumir cousas non é ser felices. É un placebo que nos adormece, a nós ás primeiras. Como mudamos isto? Coa educación, invertindo en educación e a cultura tamén o é ou o debería ser. Non podemos ter só un cultura que se fabrica en serie. A cultura ten que ser tamén diversa, mostrar distintos puntos de vista, ser accesible a todas tanto para disfrutala como para facela.

E sobre a crise?
Facer cultura neste sistema é unha carreira de obstáculos. E o obstáculos están moi ben colocadiños, non apareceron aí por casualidade. Esta crise non é nova, ben de lonxe. Ollo con pensar que isto ben co tema do coronavirus, non sexamos inxenuas. A crise estivo sempre só que agora comeza tocarlle tamén as élites da cultura e entón dáselle máis voz a esta situación que a meirande parte das artistas xa estabamos vivir. Da igual os parches que se poñan pola pandemia, a reforma ten que ser estrutural ou non facemos nada. Somos optimitas? Non. Como o imos ser neste sistema capitalista e heteropatriarcal? Estaríamos cegas se o fósemos.

Da igual os parches que se poñan pola pandemia, a reforma ten que ser estrutural ou non facemos nada. Somos optimitas? Non. Como o imos ser neste sistema capitalista e heteropatriarcal? Estaríamos cegas se o fósemos

Agora ben, que teñan que cambiar moitas cousas non quere dicir que non vaiamos traballar na dirección de que as cousas muden para a cultura galega e para tódalas artistas que merecen vivir dignamente da súa profesion. Solución? Seguramente haxa moitas e así debe ser. Son moitas as que estan facendo crítica e pedindo que as cousas sexan doutro xeito. Cada unha dende o lugar dende o que se sinte cómoda e, cada unha, habitualmente, dende a súa disciplina. Humildemente pensamos que para sumar máis, para conseguir obxectivos verdadeiramente transformadores, habería que unirse e facelo de forma sostida no tempo. Entender que loitar por unha cultura diversa, de calidade, con condicións dignas para as traballadoras é algo que nos beneficia a todas. Non podemos loitar polas migallas que deixan catro por medo a non ter nin iso. É dificil, da medo, pero isto non nos debería paralizar. Por tanto, a solución é a de sempre.

Informar de un error
Es necesario tener cuenta y acceder a ella para poder hacer envíos. Regístrate. Entra en tu cuenta.

Relacionadas

Cárceles
Carabanchel Tele Prisión, memoria audiovisual de una cárcel
Además de varias películas que se han acercado a la cárcel de Carabanchel, Tele Prisión fue un canal de televisión interno en el que participaron numerosos reclusos y algunos educadores de esa prisión madrileña. Emitió de 1985 a 1987.
Activismos
ACTIVISMOS Un cine al servicio de lo social y lo comunitario
Quinta entrega de Activismos, la serie de El Salto Radio sobre diferentes formas de hacer activismo
Culturas
Cultura Las mujeres viejas de la tele están pidiendo a gritos la abolición de la familia
De ‘Las chicas de oro’ a ‘Grace y Frankie’ pasando por ‘Señoras del Hampa’, tres series donde las mujeres manifiestan lo que supone llegar a la vejez después de una vida cuidando.
País Vasco
Los audios del PNV El modus operandi del PNV en Mundaka: “Invita a tres personas, el resultado va a ser uno”
Hordago revela grabaciones exclusivas en las que el presidente de la Junta Municipal de la localidad de Busturialdea pide al entonces alcalde, Mikel Bilbao, que favorezca la contratación como asesor externo de un barón del partido.
País Vasco
País Vasco “En Osakidetza nos la van a dejar morir, vámonos a la privada”
Las listas de espera que reconoce el Departamento de Salud en respuesta parlamentaria no se corresponde con las citas que ofrece. Tampoco hay coincidencia con el dato público del número de médicos que compatibiliza la sanidad pública con la privada.
Galicia
Altri Vecinos, ecologistas y científicos saltan a Bruselas para frenar la celulosa que amenaza el corazón de Galicia
Las plataformas de vecinas afectadas y ambientalistas han podido reunirse con altos funcionarios de la Comisión Europea especializados en normativa medioambiental aupados por la eurodiputada del BNG Ana Miranda para seguir defendiéndose de Altri.
Cárceles
Carabanchel Tele Prisión, memoria audiovisual de una cárcel
Además de varias películas que se han acercado a la cárcel de Carabanchel, Tele Prisión fue un canal de televisión interno en el que participaron numerosos reclusos y algunos educadores de esa prisión madrileña. Emitió de 1985 a 1987.
Culturas
Culturas La FILMIG reflexiona sobre hacia dónde se dirige la producción cultural migrante en el Estado español
La primera edición de la Feria Itinerante del Libro Migrante convoca a Vivi Alfonsín, Moha Gerehou, Dagmary Olívar y Silvia Ramírez para dialogar sobre la creación y participación en la cultura de las personas migrantes y racializadas.
Genocidio
Rumbo a Gaza La Flotilla de la Libertad se prepara para zarpar hacia Gaza
Un carguero con 5.500 toneladas de ayuda humanitaria y tres barcos más cargados con cientos de personas, entre ellas observadores de los derechos humanos, personal médico, periodistas y políticos —incluida Ada Colau—, integrarán la Flotilla.

Últimas

Acoso escolar
Acoso escolar Obligan a ir a clase a una niña que denuncia acoso en un colegio concertado de Aranjuez
La Concejala de Educación ha emitido una carta que da una semana a la menor para acudir a clase, pese a contar con un diagnóstico de ansiedad y depresión.
Análisis
Desigualdad ¿Millennials Vs boomers? ¡No, es lucha de clases, amigo!
Aunque el discurso habitual enfrenta a los millennials con los baby boomers, este panorama general oculta la disparidad económica dentro de la generación de los millennials.
Ocupación israelí
Palestina El Salto te ofrece una camiseta para apoyar económicamente a la UNRWA
No cesamos de buscar nuevas vías para visibilizar un mayoritario clamor social que pide un alto el fuego al que apenas se da cabida en el discurso mediático convencional. Todos los beneficios de esta campaña irán destinados a la UNRWA.
Salud mental
Salud mental El Ayuntamiento de Valladolid de PP y Vox cancela unas jornadas sobre anticapacitismo
A 48 horas de celebrarse la primera de las charlas, el Servicio de Igualdad y Juventud suspendió el acto alegando que pocas personas estaban interesadas en asistir
Ocupación israelí
Ocupación israelí Más de 80 ciudades saldrán a la calle el 20 y 21 de abril para denunciar el genocidio israelí en Gaza
El movimiento de solidaridad con el pueblo palestino denuncia la complicidad del Gobierno español con la masacre al seguir comprando y vendiendo armas a Israel.
Más noticias
Palestina
Palestina El terror de gestar, parir y maternar en una tierra devastada
La violencia reproductiva sacude más que nunca Gaza, donde las ONG están reportando un incremento alarmante del número de abortos espontáneos causados por el estrés extremo que atraviesan las madres durante la gestación.
Violencia policial
Violencia institucional Iridia consigue reabrir judicialmente el caso de una muerte por pistola taser policial
Es uno de los 56 casos en los que ha litigado la entidad de derechos humanos en 2023 y en los que hay un total de 156 agentes o funcionarios encausados.
Especulación urbanística
Especulación urbanística El pelotazo de Las Cárcavas: cuatro torres de apartahoteles crecen a la sombra del futuro trazado de Fórmula 1
Los vecinos del barrio madrileño denuncian el desarrollo desde hace un año de viviendas turísticas donde debían situarse equipamiento para el barrio, justo en la zona del futuro circuito de carreras urbano.
Elecciones
Debate electoral Imanol Pradales esquiva el debate sobre Osakidetza tras sufrir una agresión en un mitin electoral
Imanol Pradales y Eneko Andueza mantuvieron un excelente entendimiento: los socios de Gobierno atacaron a Pello Otxandiano en cada bloque. Pradales se palpaba más asustado que Andueza, que se comportó de forma histriónica.
El Salto n.74
Revista 74 Cuando los algoritmos te explotan: no te pierdas el número de primavera de la revista de El Salto
De cómo los algoritmos y la IA gestionan el trabajo de cientos de millones de personas con ritmos y condiciones del siglo XIX, y de mucho más, hablamos en nuestro número de primavera. Ya disponible para socias y en los puntos de venta habituales.

Recomendadas

Historia
Historia Rubén Buren: “La memoria debe ser aquello que nos construye y nos une como ciudadanía”
El historiador y polifacético Rubén Buren coordina el libro 'La Segunda República', una oportunidad para dar a conocer este periodo a un público no especializado.
Culturas
Xirou Xiao “Mi mirada artística es constructiva y, por tanto, tiene en la educación su aliada”
La compañía de performers Cangrejo Pro; la exposición ‘Zhōngguó. El País del Centro’ o la película de Arantxa Echevarría ‘Chinas’ son algunos de los proyectos en relación a la comunidad china en Madrid con la impronta de Xirou Xiao.
Genocidio
Mkhaimar Abusada “Israel quiere quedarse en Gaza”
En esta conversación el doctor gazatí de Ciencias Políticas, Mkhaimar Abusada aborda la popularidad de Hamás en Gaza, las probabilidades de éxito israelí en la lucha por extinguir la insurgencia palestina o el futuro político del enclave.
Genocidio
Genocidio Clamor entre empleadas de las big tech ante la complicidad de Google con el genocidio israelí en Palestina
El gigante tecnológico de Silicon Valley ha firmado este mismo año un acuerdo de colaboración con Israel que, según sus propios trabajadores, puede aumentar la capacidad de videovigilancia y selección de objetivos militares a través de Google Photos.